papaparisis
---> Η ανάρτηση απόψεων και άρθρων δεν σημαίνει και υιοθέτηση των αναγραφομένων. <----

2017-01-31

Τελετή παράδοσης - παραλαβής Δ΄ Σώματος Στρατού!

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, σήμερα Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017, παρέστη στην Ξάνθη στην τελετή παράδοσης - παραλαβής της Διοίκησης του Δ' Σώματος Στρατού από τον απερχόμενο Διοικητή Αντιστράτηγο Ιωσήφ Μαυράκη στο νέο Διοικητή Αντιστράτηγο Γεώργιο Καμπά. Στην τελετή παρέστη εκπροσωπώντας τον Αρχηγό ΓΕΣ ο Διοικητής της 1ης Στρατιάς Αντιστράτηγος Δημόκριτος Ζερβάκης. Ο ΑΝΥΕΘΑ στη διάρκεια ενημέρωσης που του έγινε, είχε επικοινωνία με στρατιωτικό προσωπικό που υπηρετεί στα φυλάκια της παραμεθορίου μέσω διαδικτυακής κάμερας.



Ομολογία Τσακαλώτου: Δεν έχουμε κάνει το 70% όσων δεσμευθήκαμε! Μέσα κατηγορούν τους δανειστές για καθυστερήσεις και έξω...

Μοιάζει σαν να «προεξοφλεί» ότι η Ελλάδα θα υιοθετήσει τα πιο σκληρά μέτρα των δανειστών - Στην επιστολή του προς το Eurogroup, πριν από τη συνεδρίαση της περασμένης Πέμπτης, ο Έλληνας ΥΠΟΙΚ παραδέχεται ότι τα προαπαιτούμενα δεν έχουν υλοποιηθεί. Νέα δεδομένα αποκαλύπτει η επιστολή του Ευκλείδη Τσακαλώτου προς τους θεσμούς, την οποία φέρνει στο φως το διεθνές πρακτορείο BloombergΣε αυτήν, ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών φέρεται να δηλώνει προς το Eurogroup ότι η Αθήνα έχει εκπληρώσει... μόλις το 1/3 των προαπαιτουμένων, για να κλείσει η αξιολόγηση.

Τι σημαίνει αυτό; Όπως γράφει το newmoney.gr, ότι, ενώ στο εσωτερικό η κυβέρνηση κατηγορεί τους δανειστές πως αυτοί ευθύνονται που καθυστερεί να κλείσει η αξιολόγηση -με βαριές επιπτώσεις στην οικονομία, που καταγράφονται και στην προχθεσινή έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής- είναι η ίδια η κυβέρνηση που ομολογεί στους ξένους δανειστές πως δεν έχει κάνει όσα υποσχέθηκε -όπως της κουνάει το δάχτυλο επίμονα όμως και ο Σόιμπλε.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Bloomberg, η επιστολή της κυβέρνησης προς τους δανειστές αναφέρει ότι:
- το 1/3 των όρων που συνδέονται με τη δεύτερη αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος έχει ολοκληρωθεί
- άλλο 1/3 των προαπ​​αιτούμενων είναι σε εξέλιξη και "αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες"
- το υπόλοιπο 1/3 "μπορούν να εφαρμοστούν πλήρως εντός δέκα ημερών από τη στιγμή που θα υπάρξει μια συνολική συμφωνία", όπως φέρεται να υπόσχεται ο κ. Τσακαλώτος.
Με άλλα λόγια, όπως προκύπτει από την τρίτη υπόσχεση Τσακαλώτου, η Αθήνα παίζει καθυστερήσεις, «κρατάει την μπάλα στα πόδια της» για το 30% των πιο σκληρών -όπως εκτιμάται- μέτρων και υπόσχεται να τα εφαρμόσει όλα, αν και εφόσον κλείσει η συνολική διαπραγμάτευση για όλα τα ανοικτά θέματα, όπως τα πλεονάσματα μετά το 2018, αν θα μπει ή θα φύγει το ΔΝΤ κλπ. Με τα δεδομένα αυτά, εξηγείται και γιατί δεν υπήρχε λόγος να επιστρέψουν καν στην Αθήνα οι θεσμοί -ούτε καν για το θεαθήναι, όπως επιχειρήθηκε τον Δεκέμβριο.

Συνθήκες που καθορίζουν το καθεστώς των Ιμίων και Ευρωπαϊκά Σύνορα

Γράφει ο Αντγος ε.α. Λάμπρος Τζούμης
Διάβασα την ανακοίνωση του Προέδρου της Δημοκρατίας για την προκλητική ενέργεια της Τουρκίας στα Ίμια. Δεν ξέρω αν είμαι ο μόνος, αλλά νομίζω ότι το μέρος της ανακοίνωσης που μιλάει για παραβίαση των συνόρων της Ευρώπης μόνο θυμηδία προκαλεί. Ένα άλλο σημείο επίσης που δημιούργησε απορίες ήταν αν η αναφορά της ανακοίνωσης στην παραβίαση της συνθήκης της Λωζάννης είναι σωστή η όχι, καθόσον η παραχώρηση των Δωδεκαννήσων έγινε με τη συνθήκη των Παρισίων του 1947.
Θα ήταν λοιπόν χρήσιμο να επισημανθούν τα εξής : Τα Δωδεκάνησα ήταν υπό Οθωμανική κυριαρχία από το 1522 μέχρι το 1912, όταν πέρασαν στην κυριαρχία των Ιταλών. Με τη συνθήκη των Σεβρών, τον Αυγ του 1920, τα Δωδεκάνησα παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα, με εξαίρεση τη Ρόδο και το Καστελόριζο, που θα παρέμεναν για ένα διάστημα υπό ιταλική διοίκηση. Όμως, η ατυχής έκβαση της μικρασιατικής εκστρατείας έδωσε την ευκαιρία στους Ιταλούς να υπαναχωρήσουν. Η συνθήκη της Λωζάννης που υπογράφηκε κατάργησε τη συνθήκη των Σεβρών και σύμφωνα με το άρθρο 12 αυτής επικυρώθηκε η κυριαρχία της Ελλάδας στα νησιά της «Ανατολικής Μεσογείου» εκτός από την Ίμβρο, την Τένεδο και τις Λαγούσες και θεσπίστηκε ειδικός κανόνας βάσει του οποίου μόνο τα νησιά που βρίσκονται σε μικρότερη απόσταση των τριών (3) ναυτικών μιλίων από την Ασιατική Ακτή, παραμένουν υπό τουρκική κυριαρχία. Με το άρθρο 14 της Συνθήκης της Λωζάννης, η Τουρκία, αναγνώρισε και την Ιταλική κυριαρχία στα νησιά της Δωδεκανήσου : Αστυπάλαια, Ρόδο, Χάλκη, Κάρπαθο, Τήλο, Νίσυρο, Κάλυμνο, Λέρο, Πάτμο, Λειψό, Σύμη, Κω, Καστελόριζο και στα μικρότερα νησιά που εξαρτώνται απ’ αυτά.
Σύμφωνα με τη προαναφερθείσα διάταξη του άρθρου 12 της συνθήκης της Λωζάννης, σχετικά με την παραίτηση της Τουρκικής κυριαρχίας για όλα τα νησιά που βρίσκονται πέραν των τριών μιλίων από τις Μικρασιατικές ακτές, επιβεβαιώθηκε και η Ιταλική κυριαρχία στα νησιά Ίμια που απέχουν 3,65 ναυτικά μίλια από τα τουρκικά παράλια.
Στη συνέχεια στις 28 Δεκεμβρίου του 1932, υπογράφηκε συμφωνία στην Άγκυρα μεταξύ Τουρκίας και Ιταλίας. Εκεί καθορίσθηκαν τα θαλάσσια «σύνορα» της Δωδεκανήσου. Για τον καθορισμό των θαλασσίων συνόρων χρησιμοποιήθηκαν διάφορα σημεία, που αναπαρίστανται σε πλήθος χαρτών (όπως στη φώτο) ελληνικών, ξένων ακόμα και τούρκικων, που εμφανίζουν  τις νήσους Ίμια στην Ιταλική πλευρά μέχρι το 1947 και στην Ελληνική πλευρά στη συνέχεια. Οι αιτιάσεις της Τουρκίας για την αμφισβήτηση της ελληνικής εθνικής κυριαρχίας στα Ίμια αφορούν τον ισχυρισμό ότι το πρωτόκολλο της τουρκοϊταλικής συμφωνίας του 1932 (στο οποίο υπάρχει αναφορά και στα Ίμια) και το οποίο αποτελεί Παράρτημα της συμφωνίας δεν επικυρώθηκε από την Κοινωνία των Εθνών. Η Ιταλία έχει επισήμως εκφράσει τη θέση ότι μέχρι το 1947 που παραχώρησε τα νησιά στην Ελλάδα ασκούσε πλήρη και αποτελεσματική κυριαρχία στα Ίμια. Η ελληνική πλευρά ισχυρίζεται ότι το πρωτόκολλο, η συμφωνία αυτή δηλ. ήταν συμπληρωματική και λόγω της τεχνικής φύσης της και του σκοπού της δεν ήταν απαραίτητο να πρωτοκολληθεί. Αυτό προέβλεπε για τέτοιου είδους συμφωνίες και σχετική απόφαση της συνέλευσης της Κοινωνίας των Εθνών.
Από την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα και μέχρι το 1996, η Ελλάδα άσκησε πλήρη και αποτελεσματική κυριαρχία σ’ αυτά τα νησιά χωρίς κανένα πρόβλημα, μέχρι την κρίση των Ιμίων όταν αμφισβητήθηκε εμπράκτως από την Τουρκία, με την κατάληψη της Δυτικής Ίμια.  Μέχρι τότε Έλληνες πολίτες ψάρευαν στα χωρικά τους ύδατα και φρόντιζαν τα ζώα ελεύθερης βοσκής που είχαν εγκαταστήσει εκεί. Συμπερασματικά η Ελληνική κυριαρχία στις νήσους Ίμια είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Αποδεικνύεται από διεθνή κείμενα και από το γεγονός ότι η Ελλάδα άσκησε εκεί τα δικαιώματα της ανενόχλητα επί δεκαετίες. Θαλάσσια σύνορα υπάρχουν και θα πρέπει να φροντίσει να το μάθει το συντομότερο ο Έλληνας πρωθυπουργός και όσοι έχουν τις τύχες της χώρας στα χέρια τους.

Σημερινή ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Χάρης Θεοχάρης και αφορά στις συντάξεις χηρείας για τα Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων

2017-01-30

Η κρίση στα Ίμια δεν έχει τελειώσει... είχε πει ο ο επίτιμος Α/ΓΕΣ κ. Μανωλάς 31/1/2016

Η κρίση στα Ίμια δεν τερματίστηκε με την πτώση του ελικοπτέρου ούτε καν με την “συμφωνία της Μαδρίτης” το 1997, όταν Σημίτης και Ντεμιρέλ συνοδευόμενοι από τους Πάγκαλο και Τζεμ υπέγραφαν «τη μείωση της έντασης στο Αιγαίο και την απομάκρυνση του κινδύνου σύρραξης ανάμεσα στις δύο χώρες», υπό το βλέμμα της Μαντλίν Ολμπράιτ. Αυτό υποστηρίζει ο επίτιμος Αρχηγός ΓΕΣ στρατηγός ε.α. Χρίστος Μανωλάς, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Onalert.gr με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την κρίση των Ιμίων. Διαβάστε τι αποκαλύπτει, σε ποιους ασκεί κριτική και τι προβλέπει για το μέλλον.
ΕΡ: Τι μαθήματα πήραμε από την κρίση;
ΑΠ: Στο θέμα χειρισμού κρίσεων από τα μαθήματα τα οποία πήραμε, στο στρατιωτικό επίπεδο, έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα. Δηλαδή ο στρατός έχει τις διαδικασίες, υπάρχουν τα κέντρα επιχειρήσεων τα οποία χειρίζονται τις κρίσεις. Υπάρχουν οι ομάδες οι οποίες χειρίζονται τις κρίσεις, υπάρχουν τα σχέδια, υπάρχουν οι δυνάμεις, δοκιμάζονται, γίνονται ασκήσεις και επανατροφοδοτείται το σύστημα. Οι ΕΔ είναι μια μηχανή η οποία μπορεί να ανταποκριθεί σε κρίσεις. Το πώς θα ανταποκριθεί δεν εξαρτάται από τις ΕΔ, αλλά κυρίως από την πολιτική ηγεσία.
ΕΡ: Τι εννοείτε;
ΑΠ: Οι ΕΔ προτείνουν εισηγούνται, και ενεργούν μετά από τη λήψη αποφάσεων. Δυστυχώς η πολιτική ηγεσία, ιδιαίτερα αυτή η πολιτική ηγεσία, αλλά και οι προηγούμενες για να μην θεωρήσεις ότι κομματικολογώ, (αυτή περισσότερο για λόγους ιδεοληψίας) δεν έχει μέσα στο μυαλό της τον τρόπο χρήσης του στρατιωτικού εργαλείου για επίλυση κρίσεως. Όταν δεν το έχεις μέσα στο μυαλό σου ή το έχεις τελευταίο σαν λύση, τότε αναγκαστικά διολισθαίνεις και σε επικίνδυνες λύσεις που δίνεις στις εκάστοτε παρουσιαζόμενες κρίσεις.
ΕΡ: 20 χρόνια μετά η κατάσταση παραμένει ίδια...
ΑΠ: Το είχα συζητήσει με τον πρώην υπουργό Δ. Αβραμόπουλο και είχα προτείνει να έρχονται οι πολιτικοί και να εκπαιδεύονται στο ΓΕΕΘΑ για 2 ημέρες σε θέματα χειρισμού κρίσεων.
ΕΡ: Στις άλλες χώρες τι συμβαίνει;
ΑΠ: Υπάρχουν δυνατές δομές δημόσιας διοίκησης και αρκετοί πολιτικοί περνάνε σχολές Δημόσιας Διοίκησης και εκπαιδεύονται στην επίλυση κρίσης. Γιατί οι κρίσεις δεν είναι μόνο στρατιωτικές. Επίσης στις κρίσεις εκτός από τον την κεφαλή, τον πρωθυπουργό στην περίπτωσή μας, απαιτούνται και ηγέτες για να δίνουν λύσεις. Εάν δεν είσαι ηγέτης να σταθείς στο ύψος της περίστασης, πιθανώς ο τερματισμός της κρίσης μπορεί να μην είναι αυτός που επιθυμείς. Οι διαδικασίες αυτές δεν μπορεί να γίνονται με αποφάσεις της στιγμής. Πρέπει να είναι θεσμοθετημένο. Και είναι θεσμοθετημένο, αλλά δεν ακολουθείται από την πολιτική ηγεσία.
ΕΡ: Στη μεγάλη κρίση, στα Ίμια, η πολιτική ηγεσία δεν κατέβηκε στο ΕΘΚΕΠΙΧ;
ΑΠ: Ήταν νέος ο πρωθυπουργός και δεν είχε την εμπειρία. Η εισήγηση που του έγινε ήταν να πάει στο ΓΕΕΘΑ και αντί αυτού φώναξε τον Α/ΓΕΕΘΑ στη Βουλή. Έτσι δεν επιλύεται κρίση. Κατά την άποψή μου οι πολιτικοί πρέπει να εκπαιδεύονται σε θέματα χειρισμού κρίσεων. Επίσης θα πρέπει να εκπαιδεύονται σε θέματα τεχνικής διαπραγματεύσεων. Οι περισσότεροι δεν έχουν τέτοια εκπαίδευση, με αποτέλεσμα τη διαπραγμάτευση που καλοκαιριού που είδαμε τι έγινε. Η διαπραγμάτευση αυτή ήταν καταστροφική. Εάν είσαι υπεύθυνος πολιτικός ηγέτης και δεν έχεις αντιληφθεί ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κρατών στηρίζονται στην ισχύ και στα συμφέροντα κι έχεις την εντύπωση ότι οι διαπραγματεύσεις στηρίζονται στο "δίκαιο" τότε κάτι χάνεις. Αυτά τα έγραφε ο Θουκυδίδης μερικά χιλιάδες χρόνια πριν. Μετά τα Ίμια άλλαξαν τα θεσμικά κείμενα στις Ένοπλες Δυνάμεις και ορίστηκαν συγκεκριμένες δυνάμεις για την άμεση αντιμετώπιση οποιασδήποτε κρίσης οπουδήποτε εντός του ελληνικού χώρου και δοκιμάζονται οι τακτικές. Το τέλος της κρίσεως όμως δεν δίνεται από τις Ένοπλες Δυνάμεις. Το τέλος της κρίσεως δίνεται πολιτικά.
ΕΡ: Είχαμε όμως και κρίση στα Μέσα Ενημέρωσης με την απ’ ευθείας μετάδοση του απόπλου του στόλου.
ΑΠ: Έγινε σαφές ότι τα ΜΜΕ απαιτούν συγκεκριμένο χειρισμό, υπάρχουν διαδικασίες, υπάρχει πολιτική επί θεμάτων Τύπου. Το κατά πόσο ακολουθούνται όμως είναι θέμα εκπαίδευσης. Ήταν ένα από τα “lessons learned” ο χειρισμός των ΜΜΕ. Θεσμικά υπάρχει η μέθοδος, σχέδιο και πολιτική. Το κατά πόσο ακολουθείται είναι και θέμα προσωπικοτήτων, πόσο ενημερωμένοι είναι, πόσο έχουν αντιληφθεί το θέμα της υλοποίησης της πολιτικής για τον χειρισμό των ΜΜΕ, ο υπεύθυνος χειρισμός από την πλευρά των ΜΜΕ. Δυστυχώς εκεί που υπάρχει πρόβλημα είναι η επανάληψη των ασκήσεων και στη συμμετοχή και από πλευράς ΜΜΕ των διαπιστευμένων δημοσιογράφων.
ΕΡ: Όμως αυτό πλέον είναι ξεπερασμένο, αφού τα ΜΜΕ έχουν χάσει την παλαιά τους αίγλη και κυρίως την επιρροή εξαιτίας των social media.
ΑΠ: Με τις εφημερίδες υπάρχει γραμμή διοίκησης. Αυτό που δεν ελέγχονται είναι τα blogs, το Twitter, το Facebook Και όλα όσα θα προκύψουν. Ποτέ όμως δεν μπορείς να προβλέψεις τα πάντα. Εκεί μπαίνει η προσωπικότητα αυτού που διαχειρίζεται την κρίση. Η Τουρκία η οποία είναι χώρα που ακολουθεί διαδικασίες, είδες ότι στις πρόσφατες κρίσεις που είχε επιχείρησε να ελέγξει τα μέσα ενημέρωσης. Σήμερα στην ανοιχτή κοινωνία που ζούμε, κανένας δεν μπορεί να ελέγξει τα πάντα. Μπορεί να ελεγχθεί μόνο ένα ποσοστό. Τα σχέδια υπάρχουν. Χρήζουν συνεχούς αναψηλάφησης.
ΕΡ: Μήπως χτίζουμε μια γραμμή Μαζινό;
Ο σχεδιασμός είναι συγκεντρωτικός, αλλά εκεί θέλεις αποκεντρωτική εκτέλεση. Η αποκεντρωτική εκτέλεση σημαίνει ότι έχεις εκπαιδεύσει άτομα με πρωτοβουλία, ελεύθερους ανθρώπους, οι οποίοι γνωρίζοντας τις γενικές γραμμές, θα σκεφτούν και θα υλοποιήσουν μέτρα τα οποία κανείς δεν τα έχει διατάξει ως μέτρα, αλλά τα έχει διατάξει ως κεντρική κατεύθυνση. Για παράδειγμα, όταν ήμουν στο Αφγανιστάν είχα από την ηγεσία γενικές γραμμές το πώς πρέπει να αντιμετωπίσω την κατάσταση. Δηλαδή αυτό που λέμε ιδέες υψηλού επιπέδου. Το τι έκανα εγώ επί τόπου ήταν θέμα πρωτοβουλιών δικών μου. Η υπηρεσία μου με είχε εκπαιδεύσει ώστε να λειτουργώ αποκεντρωτικά, να παίρνω μια ιδέα του Αρχηγού, να την αντιλαμβάνομαι σωστά και να την υλοποιώ με σωστά μέτρα. Δυστυχώς ο Στρατός πλέον δεν εκπαιδεύει κόσμο με πρωτοβουλία και με αυτενέργεια, αλλά εκπαιδεύει κόσμο ο οποίος απευθύνεται προς τους προϊσταμένους και ζητάει από αυτούς πρακτικές λύσεις. Το ζητούμενο δεν είναι αυτό. Να σου υπενθυμίσω ότι στον Β’ΠΠ ο Χίτλερ είπε στους στρατηγούς του “πηγαίνετε να καταλάβετε τη Ρωσία” δεν τους είπε λεπτομέρειες. Σήμερα έχουμε φθάσει σε σημείο να υπάρχει τόσο κεντρικός έλεγχος του στρατεύματος που οι αξιωματικοί να μην μπορούν να αναπτύξουν πρωτοβουλία, να απευθύνονται στους διοικητές, οι διοικητές να απευθύνονται στους στρατηγούς και παρατηρούμε το φαινόμενο ένα θέμα το οποίο σε άλλες εποχές θα το επέλυε ένας λοχίας, να φθάνει στον υπουργό για να δώσει λύση. Οι κρίσεις για να αντιμετωπιστούν επιτυχώς θέλουν συγκεντρωτική σχεδίαση, αποκεντρωτική υλοποίηση.
ΕΡ: Αυτό ήταν πρόβλημα και στα Ίμια;
ΑΠ: Η λήψη των αποφάσεων είναι θέμα συστημάτων. Ένα σύστημα εάν φθάσει να είναι τόσο συγκεντρωτικό στη λήψη των αποφάσεων, θα αποτύχει. Γιατί η επίλυση απαιτεί ταχείες αποφάσεις και ταχεία υλοποίηση. Άρα το σύστημα που φτιάχνεις θα πρέπει να είναι τέτοιο που να σου δίνει την κάλλιστη λύση τάχιστα.
ΕΡ: Μιλάμε δηλαδή και για διαφοροποίηση από την γραμμική στρατιωτική ιεραρχία;
ΑΠ: Σαφώς. Θα πρέπει να υπάρχει τόσο αποκεντρωτική εκτέλεση ώστε ο καθένας να παίρνει τις αποφάσεις του στο επίπεδό του και οι αποφάσεις να στοχεύουν προς την κεντρική λύση που στοχεύει η κυβέρνηση. Θα πρέπει δηλαδή η διαδικασία λήψης απόφασης να είναι ταχεία και αποτελεσματική. Σήμερα γίνονται στο ΓΕΕΘΑ ασκήσεις, και υπάρχει σχετική προετοιμασία, αλλά ο πολιτικός τομέας εμπλέκεται ελάχιστα, με αποτέλεσμα να μην ασκούνται. Οι διαδικασίες θα πρέπει να θεσμοθετηθούν και να βελτιστοποιηθούν μέσα από τις ασκήσεις ώστε να μπορείς να φθάσεις ως χώρα στην ταχεία λήψη απόφασης.
ΕΡ: Πότε δίδεται τέλος στην κρίση; Ποιος θα πρέπει να το δώσει;
ΑΠ: Τα Ίμια έγιναν, δυστυχώς χάσαμε 3 ήρωες. Όμως τα αποτελέσματα της κρίσης των Ιμίων τα πληρώνουμε ακόμα. Διότι η κρίση των Ιμίων εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά αυτή τη στιγμή είναι σε χαμηλή ένταση. Ως αποτέλεσμα της κρίσης των Ιμίων, είναι η συμφωνία της Μαδρίτης, στην παράγραφο 4 της οποίας γίνεται λόγω για δικαιώματα της Τουρκίας στο Αιγαίο που σηματοδότησε την αύξηση της παρουσία της, με αποτέλεσμα να επιδιώκει συνεχώς τον έλεγχο όχι μόνο των διεθνών αλλά και όλων των υδάτων από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικότερα. Αυτό ήταν μια συνεπής τουρκική πολιτική από το 1974 και μετά, η οποία εκφράζεται στα θεσμικά κείμενά τους και η κορύφωσή της ήταν τα Ίμια. Το περιστατικό ήταν προσχεδιασμένο. Εμείς αδυνατούσαμε να διαβάσουμε καλά τα γεγονότα και να καταλάβουμε πού το πάνε. Η κορύφωση της κρίσης ήταν τα Ίμια, αλλά τα αποτελέσματα υπάρχουν ακόμα και σήμερα. Η κρίση των Ιμίων δεν έχει ακόμα τελειώσει. Σε όλες τις κρίσεις δίνεται ένα επίσημο τέλος. Στην κρίση των Ιμίων, αυτό το τέλος δεν έχει δοθεί. Μπορεί να υπεγράφη η συνθήκη της Μαδρίτης, αλλά οι Τούρκοι με τις πράξεις τους σου δείχνουν να καταλάβεις ότι αυτό που θέλουν θα εκφραστεί και πάλι.

Βραβεύσεις και Βασιλόπιτα από την ΕΑΑΣ Σερρών

Την καθιερωμένη Βασιλόπιτα έκοψε το Σάββατο 28/1/17 το Τ.Σ της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού Παράρτημα Ν. Σερρών στο κατάμεστο από μέλη Λέσχη Αξιωματικών φρουρά Σερρών. Την πίτα ευλόγησε εκπρόσωπος του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου κ. Θεολόγου. Στο τέλος της σεμνής εκδήλωσης βραβεύτηκαν με χρηματικούς επαίνους από το Γενικό Επιτελείο Στρατού παιδιά των ε.α Αξιωματικών του Ν. Σερρών που πρώτευσαν κατά το σχολικό έτος 2014-15.








Υποχρεωτική αναγραφή αποδοχής μέσων πληρωμής με κάρτα από 1η Φεβ. 2017 - Ενημέρωση από ΕΣΕΕ

Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ενημερώνει με εγκύκλιο τις Ομοσπονδίες και τους Εμπορικούς Συλλόγους ανά την επικράτεια για τις επερχόμενες μεταβολές τόσο στον τομέα των ηλεκτρονικών αγορών με κάρτα, όσο και στο καθεστώς της σχετικής ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, που αρχίζει να ισχύει από 1ης Φεβρουαρίου 2017. Το περιεχόμενο της συγκεκριμένης εγκυκλίου έχει ως εξής:
«Με το άρθρο 65 του ν. 4446/2016 καθιερώνεται η υποχρεωτική αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα, αρχικά με τον καθορισμό ορισμένων κλάδων – δραστηριοτήτων επιχειρήσεων και σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική επικράτεια. Απώτερος στόχος είναι η τροφοδότηση του Υπουργείου Οικονομικών και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με πλήρη και ολοκληρωμένα στοιχεία που αφορούν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές των επιχειρήσεων, μέσω στοιχείων που θα μεταβιβάζονται από τους παρόχους πληρωμών, δηλαδή -ως επί το πλείστον- τις Τράπεζες.
Σε συνέχεια της ανωτέρω ρύθμισης, με την παρ. 3 του άρθρου 65 του ως άνω νόμου προβλέπονται μεταξύ άλλων ότι θα καθοριστούν, με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Οικονομικών, οι επιχειρηματίες που υποχρεωτικά θα δέχονται ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής βάσει των κύριων ΚΑΔ, η προθεσμία συμμόρφωσής τους με την προμήθεια των μέσων, οι διαδικασίες και τα δεδομένα παρακολούθησης των τηρούμενων Επαγγελματικών Λογαριασμών στις Τράπεζες, καθώς και οι κυρώσεις που θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη συμμόρφωσης. Η προβλεπόμενη ΚΥΑ που, δυνητικά και βάσει της εξουσιοδοτικής διάταξης, μπορεί να ορίσει ως υπόχρεες επιχειρήσεις αποδοχής καρτών όλες τις επιχειρήσεις της χώρας και όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες, δεν έχει ακόμη μέχρι σήμερα εκδοθεί.
Ωστόσο, σύμφωνα με το άρθρο 66 του αυτού ως άνω νόμου 4446/2016, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι, από την 1η Φεβρουαρίου του 2017, οι επιχειρήσεις που αποδέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής, με σαφή τρόπο που να μην επιδέχεται παρερμηνείας και με αναγραφή ευκρινώς της πληροφορίας αυτής στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο. Σε όσους παραβαίνουν την υποχρέωση αυτή, θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ.
Δεδομένων αυτών, από την ερχόμενη Τετάρτη, 1η Φεβρουαρίου 2017, υπάρχει υποχρέωση από τις επιχειρήσεις για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτες. Για την αποφυγή εκπλήξεων και αχρείαστων προστίμων σε αυτήν την δύσκολη εποχή, συστήνουμε σε όλους τους συναδέλφους να αναρτήσουν πινακίδες ενημέρωσης των πελατών τους, είτε δέχονται ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, είτε όχι.
Θυμίζουμε τέλος ότι, με το άρθρο 62 παρ. ιη΄ του παραπάνω νόμου, θεσπίστηκε ο «Επαγγελματικός Λογαριασμός» των επιχειρήσεων, μέσω του οποίου θα διενεργούνται οι ηλεκτρονικές συναλλαγές που αφορούν αποκλειστικά την επιχειρηματική δραστηριότητα του κατόχου. 
Ο Λογαριασμός αυτός συνδέεται μεν με τις πιστωτικές κάρτες των πελατών της επιχείρησης, όπως είχαμε προτείνει, αλλά δυστυχώς απέχει παρασάγγας από τον ακατάσχετο επιχειρηματικό λογαριασμό που πρώτη ζήτησε η ΕΣΕΕ και είχε εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Τουλάχιστον η επίσημη θεσμοθέτησή του είναι ένα πρώτο βήμα. 
Η ΕΣΕΕ επιμένει ότι ο συγκεκριμένος λογαριασμός θα πρέπει –πριν να είναι πλέον αργά για χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας- να θωρακιστεί θεσμικά, να προστατευθεί από τις κατασχέσεις και να αποτελέσει τροφοδότη των υποχρεώσεων της επιχείρησης, από όπου θα καταβάλλονται οι οφειλές προς το δημόσιο, οι ασφαλιστικές εισφορές, οι μισθοί των εργαζομένων, τα ενοίκια και όλες οι λοιπές υποχρεώσεις, η κάλυψη των οποίων κρατάει την επιχείρηση στην ζωή.»
Μαζί με την συγκεκριμένη εγκύκλιο, η Συνομοσπονδία απέστειλε προς τα μέλη της και σχετικό γράφημα «ανακοίνωσης προθήκης – ταμείου», το οποίο έχει ως εξής:
Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά:
«Ο εμπορικός κόσμος της χώρας θέλει μεν την γενίκευση των ηλεκτρονικών πληρωμών με κάρτα και το έχει αποδείξει πολλές φορές, πλην όμως απαιτείται χαλάρωση των τραπεζικών χρεώσεων και προμηθειών για τις σχετικές συναλλαγές μας. Τα παράπονα εμπόρων από όλη την Ελλάδα, που δεχόμαστε, για υπερβολικές χρεώσεις από τις τράπεζες, συνεχώς πληθαίνουν και πολλές φορές το κόστος της χρέωσης αποτελεί τροχοπέδη για την μαζικοποίηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Η ΕΣΕΕ ήδη προγραμματίζει νέο κύκλο συναντήσεων τόσο με τους αρμόδιους Υπουργούς, όσο και με την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών και την Τράπεζα της Ελλάδος, με αποκλειστικό θέμα την δραστική μείωση των χρεώσεων των ελληνικών τραπεζών και την εναρμόνισή τους με τα ευρωπαϊκά επίπεδα.
Τέλος, εφιστώ την προσοχή στους συναδέλφους μου, να επιλέγουν παρόχους πληρωμών και μηχανημάτων POS από την ελληνική αγορά και να μην πιστεύουν τους καλοθελητές και τους επιτηδείους που τους δελεάζουν να απευθυνθούν σε ξένες Τράπεζες για εκκαθάριση των ηλεκτρονικών συναλλαγών τους εκτός της χώρας. Οι πρακτικές αυτές παρακάμπτουν τα capital controls και άρα είναι παράνομες, φέρνοντας τις επιχειρήσεις αντιμέτωπες με εξοντωτικά πρόστιμα, πολλαπλάσια του πρόσκαιρου οφέλους που μπορεί να έχουν από την χρήση των «POS αλλοδαπής προέλευσης».
Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/33378

Κοπή Βασιλόπιτας-Βραβεύσεις-Μουσικοχορευτικό Δείπνο Παραρτήματος ΕΑΑΣ Ν. Ξάνθης

Το Σάββατο, 28 Ιαν. 2017, τηρήθηκε το πατροπαράδοτο έθιμο και πραγματοποιήθηκε στη ΛΑΦΞ η κοπή της βασιλόπιτας του Παραρτήματος ΕΑΑΣ Ξάνθης, με συμμετοχή 140 μελών και φίλων. 
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου κκ. Παντελεήμων, ο οποίος και ευλόγησε τη βασιλόπιτα, ο Στρατηγός Διοικητής του Δ’Σ. Στρατού, Αντγος κ.Γεώργιος Καμπάς, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Κωνσταντίνος Ζαγναφέρης και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ξάνθης κ. Ιωάννης Δρεμσίζης, ως εκπρόσωπος του Δήμαρχου.
Ο Πρόεδρος του Παραρτήματος, Υποστράτηγος ε.α Γεώργιος Γεωργιάδης, καλωσόρισε και ευχαρίστησε όλους τους προσελθόντες και τους ευχήθηκε για το καλό του νέου χρόνου. Ειδικότερα ευχαρίστησε :
· το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας, για την αδιάλειπτη και εξόχως τιμητική για το Παράρτημα ΕΑΑΣ Ξάνθης, παρουσία του σε όλες τις εκδηλώσεις μας.
· το Στρατηγό Διοικητή του Δ΄Σ. Στρατού, για τη παρουσία του, και διερμηνεύοντας τα συναισθήματα όλων των παρισταμένων, του ευχήθηκε, καλή επιτυχία στο Υψηλό Εθνικό έργο, που πρόσφατα επωμίσθηκε και τον διαβεβαίωσε ότι, οι Απόστρατοι της Ξάνθης, ως αναπόσπαστο κομμάτι της Τοπικής κοινωνίας, είναι στο πλευρό του Δ’Σ. Στρατού και των ΕΔ γενικότερα, όπως εξάλλου είναι όλη η Κοινωνία της Θράκης και της Πατρίδας γενικότερα.
· τον Αντιπεριφερειάρχη, για την παρουσία του και ταυτόχρονα τον παρακάλεσε, για την προσωπική του παρέμβαση για την επίλυση 2 χρονιζόντων θεμάτων, της αρμοδιότητας ΠΕ Ξάνθης/ΔΤΥ, αναφορικά με 2 εκκλησάκια στα Πομακοχώρια. ( ΣΑΤΡΕΣ, και άνω Θέρμες) .
· τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβούλιου Δήμου Ξάνθης, για την παρουσία του στην εκδήλωση.
· Το ΔΣ/ΕΑΑΣ, για την υποστήριξη και την οικονομική ενίσχυση της εκδήλωσης 
Ο Πρόεδρος, συνεχίζοντας, εξέφρασε κάποιες τις σκέψεις του, συνοψίζοντας τις κύριες δραστηριότητες του 2016, ενώ εστίασε στις προτεινόμενες δραστηριότητες για τη χρονιά που ανέτειλε. Οι κύριες δραστηριότητες για το 2017, με χρονολογική σειρά, είναι: 
Ø Εκκλησιασμοί σε Ι.Ν. στα Πομακοχώρια 2017 (συνολικά 33 ). Δημοσιεύτηκε το σχετικό πρόγραμμα και η σχετική πληροφοριακή αφίσα, με έναρξη με Γ’ Χαιρετισμούς (17 Μαρτίου) και πέρας την 26 η Νε.2017.
Ø .19 Φεβ.’17 Εκλογές ΕΑΑΣ. Είναι υποχρέωση ΟΛΩΝ μας να δραστηριοποιηθούμε από σήμερα, για να ενεργοποιήσουμε ο καθένας μας ξεχωριστά, συναδέλφους φίλους και γνωστούς, ανά το Πανελλήνιο από τους 23.000 εγγεγραμμένους στην ΕΑΑΣ να προσέλθουν να ψηφίσουν (όχι μόνο 7.662 που δυστυχώς ψήφισαν το 2014). Το σύνθημα μας ας είναι : «ΟΛΟΙ ΠΑΡΟΝΤΕΣ στις Κάλπες της ΕΑΑΣ», για να ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ μαζικά, έτσι ώστε :να δώσουμε μεγάλη ΔΥΝΑΜΗ στο νέο ΔΣ/ΕΑΑΣ για να υποστηρίξει τα συμφέροντα μας, να διεκδικήσει την αποκατάσταση των κατάφορων και μονομερών αδικιών που έγιναν σε βάρος μας και ταυτόχρονα να δείξουμε σε κάποιους που διαχρονικά μας περιφρονούν, ότι είμαστε πάρα πολλοί για να μας αγνοούν και να στείλουμε σε όλους που διαχρονικά μας αδίκησαν, το ηχηρό μήνυμα «ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟΙ».
Ø .Εκδρομές 2017. 
25-29 Μαϊ. ΞΑΝΘΗ-ΚΩΣΤΑΝΤΖΑ-ΒΑΡΝΑ-ΣΤΕΝΗΜΑΧΟΣ – ΣΩΖΟΠΟΛΙΣ-ΠΥΡΓΟΣ-ΞΑΝΘΗ (3 Διανυκτερεύσεις:) :140-150€ ( άτομο/δίκλινο).
25- 28 Αυγ. Επετειακό Μνημόσυνο για πεσόντες, 1946-1949. ΞΑΝΘΗ-ΚΑΣΤΟΡΙΑ-ΚΟΡΥΤΣΑ-ΜΟΣΧΟΠΟΛΗ-ΠΟΓΡΑΔΕΤΣ-ΒΙΤΣΙ- ΞΑΝΘΗ. (2 Διανυκτερεύσεις στην Καστοριά): 60€ άτομο/ δίκλινο). 
12-15Οκτ. ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ:ΞΑΝΘΗ -ΒΟΥΛΙΑΡΑΤΕΣ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟ- ΚΛΕΙΣΟΥΡΑ-Υψ.731- ΤΕΠΕΛΕΝΙ -XIMAΡA-ΑΓΙΟΙ ΣΑΡΑΝΤΑ-ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ (3 Διανυκτερεύσεις) : 125 €/άτομο/δίκλινο ( ήδη υπάρχουν 28 Συμμετοχές)
10-12Νοε.:ΛΟΥΤΡΑ ΑΡΙΔΑΙΑΣ (2 διανυκτερεύσεις).
Κλείνοντας ο Πρόεδρος προσκάλεσε, όλους τους παρευρισκομένους αλλά και όλα τα μέλη του Παραρτήματος, για την ενεργό συμμετοχή τους, στις συγκεκριμένες δραστηριότητες, να είναι παρόντες στις Εθνικές Επετείους και στις άλλες Ημέρες Μνήμης, να συντρέχουν με την παρουσία τους στις δραστηριότητες για να εκτελέσουμε στο σύνολό του το Πρόγραμμα μας, για να αναδειχθούν έτσι οι ευαισθησίες της Κοινωνικής μας Ομάδας, στην Ξάνθη, που ζούμε και γενικότερα στην ευρύτερη Περιοχή.
Επακολούθησε η βράβευση των 14 αριστούχων μαθητών Β’ και Γ΄ Λυκείου τέκνων μελών του Παραρτήματος για τις άριστες επιδόσεις τους. ενώ τους επιδόθηκε, από τους επισήμους και το Τοπικό Συμβούλιο, το ‘’Βραβείο Προόδου της ΕΑΑΣ’’. Ακολούθησε η επίδοση της Πλακέτας της ΕΑΑΣ ‘’Τιμής Ένεκεν‘’, στον Γραμματέα του Παραρτήματος, Ανχη ε.α. Παπάγο Παπανικολάου, για την συνεχή προσφορά του και την εξυπηρέτηση των συναδέλφων του για 3 συνεχείς θητείες( από 9 Ιαν 2009).
Ο Σεβασμιώτατος, αφού ευλόγησε την βασιλόπιτα, ευχήθηκε σε όλους Υγεία και ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, ενώ συνεχάρη τον Διοικητή του Δ’Σ.Στρατού, για την ανάληψη των καθηκόντων του, ευχαρίστησε την ΕΑΑΣ για τις Βραβεύσεις των Αριστούχων, ενώ απευθυνόμενος στους αριστεύσαντες τους προέτρεψε να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο και αφοσίωση, γιατί αποτελούν το ελπιδοφόρο μέλλον της Χώρας μας.
Η βραδιά συνεχίστηκε, με μουσικοχορευτικό δείπνο με αρκετό κέφι και χορό, μέχρι τις πρωινές ώρες.
Ευχαριστούμε τους προσκεκλημένους μας, τα μέλη μας που προσήλθαν και γέμισαν την αίθουσα, τη Στρ. Μουσική και το Προσωπικό της ΛΑΦ. Ξάνθης, για την άψογη υποδοχή- εξυπηρέτηση μας. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον Αντιπρόεδρο Ταξίαρχο ε.α. Ιωάννη Κουτσαϊμάνη και το μέλος Ταξίαρχο Αργύρη Ανδριώτη, για την ακάματη συνδρομή τους, που συνέβαλε ουσιαστικά στην επιτυχία της βραδιάς.
Γράφει ο: Πρόεδρος ΤΣ/ Παραρτήματος ΕΑΑΣ Ξάνθης
Υπτγος ε.α Γεώργιος Γεωργιάδης
(6937100910)




















Αφού μειώνεται το μέρισμα γιατί δεν μειώνεται και η κράτηση του ν.4093/12;

Όπου ήμουν καλεσμένους σε συγκεντρώσεις ενημέρωσης επί οικονομικών θεμάτων και υπήρχαν παρόντες εν αποστρατεία συνάδελφοι της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της Ελληνικής Αστυνομίας, επεσήμανα ότι ορισμένοι εξ αυτών λόγω της μεγάλης μείωσης των μερισμάτων των επικουρικών ταμείων τους θα έπρεπε να δουν εάν υπήρχε αλλαγή των κρατήσεων του ν.4093/2012. 
Ν.4093/2012 - ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Β.3. α. Η μηνιαία σύνταξη ή το άθροισμα των μηνιαίων συντάξεων και μερισμάτων, άνω των 1.000 ευρώ, που καταβάλλονται από οποιαδήποτε πηγή και για οποιαδήποτε αιτία, μειώνεται ως εξής: Για συνολικό ποσό σύνταξης ή αθροίσματος συντάξεων: ββ. Από 1.500,01 ευρώ έως και 2.000,00 ευρώ, μειώνεται το σύνολο του ποσού κατά 10% και σε κάθε περίπτωση το ποσό που εναπομένει δεν μπορεί να υπολείπεται των 1.425,01 ευρώ. γγ. Από 2.000,01 ευρώ και άνω, μειώνεται το σύνολο του ποσού κατά 15% και σε κάθε περίπτωση το ποσό που εναπομένει δεν μπορεί να υπολείπεται των 1.800,01 ευρώ. 
Πριν λίγες ημέρες έπεσε στα χέρια μου μία τέτοια περίπτωση συναδέλφου σύμφωνα με την οποία λόγω της μεγάλης μείωσης στα μερίσματα μεταπίπτει από την μείωση του 15% στη μείωση του 10% στην κράτηση του ν.4093/12. Έτσι, όπως φαίνεται και στον πίνακα, στην προ φόρων και έκτακτης εισφοράς σύνταξη η διαφορά είναι 1.447,80€ - 1.369,20€ = 78,60€. Οι συνάδελφοι αυτοί πρέπει κατά την άποψη μου να εξετάσουν περαιτέρω το θέμα.
Προς συναξιολόγηση: Στο ενημερωτικό Σημείωμα Σύνταξης (1) Δεν υπάρχουν πλέον τα ποσά Σύνταξης και Μερισμάτων από την ΗΔΙΚΑ. Σε e-mail μου δεν απάντησαν. (2) Το αστεράκι (*) που εμφανίζεται στο ν.4093/12 γράφει ότι το ποσό υπολογίστηκε με βάση τα οριζόμενα στην παρ. 2α του ν.4387/2016.
Ν.4387/2016 - άρθρο 14 - παρ. 2.α. Μέχρι την 31.12.2018, οι συντάξεις της προηγούμενης παραγράφου συνεχίζουν να καταβάλλονται στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί κατά την 31.12.2014, σύμφωνα με τις τότε ισχύουσες διατάξεις.  
Γράφει ο Απόστολος Παπαπαρίσης

2017-01-29

Εξήντα ημέρες φυλακή στους φαντάρους που σχημάτισαν τον αλβανικό αετό

Η θητεία των επτά θα επιμηκυνθεί κατά 40 ημέρες - Συνεχίζεται η διερεύνηση της υπόθεσης. Την επιβολή ποινής φυλάκισης για διάστημα 60 ημερών επέβαλε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας στους επτά νεοσύλλεκτους οπλίτες του Στρατού που φωτογραφήθηκαν στο Κέντρο Εκπαίδευσης Μεσολογγίου σχηματίζοντας τον αλβανικό αετό.
Αφού ολοκληρώθηκε η Ένορκη Διοικητική Εξέταση την Παρασκευή, ο αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Αλκιβιάδης Στεφανής αποφάσισε να επιβάλλει ποινή φυλάκισης 50 ημερών σε κάθε έναν από τους επτά αλβανικής καταγωγής οπλίτες. Με βάση τον στρατιωτικό κανονισμό ΣΚ 20-1, η ανώτατη ποινή που μπορούσε να επιβληθεί στους επτά νεοσύλλεκτους από το Γενικό Επιτελείο Στρατού είναι οι πενήντα ημέρες φυλάκισης. Στη συνέχεια παρενέβη ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος και επαύξησε τις ποινές στις 60 ημέρες, όπως έχει δικαίωμα από τον νόμο. Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές οι επτά νεοσύλλεκτοι οπλίτες θα υπηρετήσουν επιπλέον θητεία 40 ημέρες. Επιπλέον η διερεύνηση της υπόθεσης συνεχίζεται από στρατιωτικό εισαγγελέα. 
Διαβάστε την ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Γενικό Επιτελείο Στρατού:
«O αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Αλκιβιάδης Στεφανής, λαμβάνοντας υπόψη το πόρισμα της ΕΔΕ που διενεργήθηκε αναφορικά με την εμφάνιση φωτογραφίας σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιστοσελίδες, που εμφανίζει Στρατιώτες να σχηματίζουν με τα χέρια τους χαρακτηριστική απεικόνιση της Αλβανικής σημαίας, επέβαλλε σε αυτούς πειθαρχικές ποινές, εξαντλώντας την πειθαρχική του δικαιοδοσία.
Η απόφαση αυτή του Αρχηγού ΓΕΣ, έχει ήδη υποβληθεί στο ΓΕΕΘΑ και στο ΥΠΕΘΑ, όπου ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Πάνος Καμμένος αποφάσισε να επαυξήσει τις ανωτέρω ποινές, στο ανώτατο όριο της πειθαρχικής του δικαιοδοσίας. Η πλήρης διερεύνηση της υποθέσεως συνεχίζεται».